Białko przed czy po treningu? Sprawdź, jak je suplementować, by zmaksymalizować efekty ćwiczeń!
Białko-przed-czy-po-treningu-Sprawdz,-jak-je-suplementować,-by-zmaksymalizowac-efekty-cwiczeń

Odżywki białkowe to doskonały sposób na treningową suplementację! Białko nie tylko wspomaga wzrost mięśni, ale i przyspiesza ich regenerację. Co więcej, u osób aktywnych fizycznie zapotrzebowanie na ten składnik rośnie nawet kilkukrotnie! Kiedy najlepiej spożywać białko – przed czy po treningu? Sprawdź, co warto wiedzieć, by odpowiednio zaplanować dietę!

Odżywki białkowe – dlaczego warto?

Stosowanie odżywek białkowych ma wiele zalet. Białko jest niezwykle ważne dla budowy i regeneracji mięśni. Ponadto, przyspiesza metabolizm i pomaga w redukcji wagi. Odżywki są także niezwykle wygodne w użyciu i doskonale sprawdzają się w sytuacjach, w których nie masz możliwości przygotowania tradycyjnego posiłku. Kiedy najlepiej stosować białko, przed czy po treningu, by zmaksymalizować efekty aktywności?

Białko przed czy po treningu?

Odpowiedź na pytanie o to, czy spożywać białko przed, czy po treningu nie należy do jednoznacznych. Koktajle białkowe najczęściej zaleca się jednak po treningu. Dlaczego? Intensywna aktywność jest dla organizmu stresująca, a wysokiej jakości białko pomaga zniwelować ten stan. Co więcej, zmęczone mięśnie potrzebują zastrzyku dobrej jakości protein, które pomogą im się zregenerować, odbudować powstałe mikrouszkodzenia oraz wzmocnić.

Białko po treningu a okno anaboliczne

W dyskusji o tym, czy przyjmować białko przed, czy po treningu pojawia się również pojęcie okna anabolicznego. Oznacza ono krótki okres po zakończeniu aktywności, podczas którego mięśnie są szczególnie podatne na działanie białka. Zgodnie z tą tezą, najlepiej spożywać je do pół godziny po treningu. Wiele wskazuje jednak na fakt, że okres ten jest znacznie dłuższy i spożycie białka nawet po kilku godzinach również korzystnie wpłynie na formę.

Białko przed treningiem

W kwestii tego, czy przyjmować białko przed, czy po treningu zwraca się uwagę głównie na jego istotne działanie po wysiłku. Kiedy zatem warto zdecydować się na koktajl przed aktywnością? Może być on doskonałym rozwiązaniem w sytuacji, gdy ćwiczysz rano i nie masz czasu na zjedzenie śniadania. Warto pamiętać, że białko z tradycyjnego posiłku powinno być spożywane 90-120 minut przed treningiem – inaczej może spowodować dyskomfort i uczucie pełnego żołądka. Jeśli planujesz odżywczy koktajl przed wysiłkiem, postaw na białka szybkowchłanialne, np. izolaty i spożyj je minimum 30 minut przed rozpoczęciem aktywności.

Co suplementować przed treningiem?

W dyskusji o tym, czy spożywać białko przed, czy po treningu większość osób opowiada się za przyjmowaniem go po aktywności. Co zatem suplementować przed? Doskonale sprawdzą się aminokwasy – np. te, obecne w preparatach BCAA.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl