Jaki gainer na masę? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, by wybrać najlepszy!
Jaki-gainer-na-mase-Podpowiadamy-na-co-zwrócic-uwage-by-wybrac-najlepszy

Marzysz o sportowej sylwetce i wyraźnie zaznaczonych mięśniach? W uzyskaniu takiego efektu pomocne mogą okazać się suplementy! Jednym z najpopularniejszych produktów, stosowanych przez osoby, którym zależy na rozbudowie masy mięśniowej, jest gainer. Szeroki wybór tego typu preparatów znajdziesz w niemal każdym sklepie z odżywkami. Jaki gainer na masę warto zastosować? Podpowiadamy, co wziąć pod uwagę, by wybrać najlepszy!

Czym jest gainer?

Gainer jest preparatem wspomagającym wzrost masy mięśniowej. Zazwyczaj składa się z białka i węglowodanów. W formułach stosuje się również rozmaite dodatki, które mają na celu maksymalizację efektów treningu. Gainery z powodzeniem mogą być stosowane zarówno przed, jak i po wysiłku. Są również ciekawą i dobrze zbilansowaną alternatywą dla regenerującego posiłku po ćwiczeniach. Jaki gainer na masę wybrać i kiedy warto stosować tego typu preparat?

Kiedy warto stosować gainer?

Choć wsparcie gainera może być niezwykle pomocne, to warto pamiętać, że nie jest to preparat dla wszystkich! Stosuje się go głównie w celu podbicia ilości kalorii w diecie i uzupełnieniu jej braków. Gainery doskonale sprawdzają się w przypadku ektomorfików, czyli osób, które charakteryzują się bardzo szczupłą sylwetką i mają problem z przytyciem. Możesz wykorzystać je również w sytuacji, w której nie masz czasu na spożycie zbilansowanego posiłku przed, po lub między treningami. Jaki gainer na masę warto wybrać, by preparat okazał się pomocny w osiągnięciu założonego celu?

Jaki gainer na masę?

Zastanawiasz się, jaki gainer na masę zastosować w treningu ukierunkowanym na wzrost masy mięśniowej? Dobrym rozwiązaniem będą odżywki, które charakteryzują się następującym składem:

– są bogate w białko – wybierz odżywkę, która zawiera go jak najwięcej,

– zawierają białko zwierzęce, a nie roślinne – to drugie wchłania się nieco słabiej,

– zawierają cenne aminokwasy, takie jak leucyna, izoleucyna, walina czy tryptofan,

– są wzbogacone dodatkowymi substancjami wspomagającymi, np. kreatyną, alaniną czy witaminami i minerałami,

– powstają na bazie dobrej jakości skrobi, która charakteryzuje się relatywnie niskim indeksem glikemicznym– poleca się skrobię kukurydzianą lub pszeniczną.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl