Jak ułożyć plan treningowy? Kilka przydatnych wskazówek
Jak-ułozyc-plan-treningowy-Kilka-przydatnych- wskazowek

Dobry plan treningowy to podstawa, by zbudować wymarzoną sylwetkę. Taki plan możesz ułożyć sam. Wystarczy, że poznasz zasady, na jakich powinien się opierać. Jak ułożyć plan treningowy? Czym się kierować przy doborze ćwiczeń? Oto kilka przydatnych wskazówek.

Określ cel treningu

Jak ułożyć plan treningowy? Co powinno się w nim znaleźć? Trenerzy podkreślają, że zanim przystąpisz do wyboru rodzaju treningu i konkretnych ćwiczeń powinieneś określić cel. Inny trening ułożysz, jeżeli będziesz chciał schudnąć, inny, jeżeli będziesz chciał wzmocnić mięśnie, inny, kiedy twoim celem będzie zwiększenie masy, czy wyrzeźbienie sylwetki.

Zastanów się najpierw jaki cel treningowy chcesz osiągnąć. Po co poświęcasz czas na trening? Co masz zamiar uzyskać po kilku tygodniach trenowania? Odpowiedź na te pytania ułatwi ci nie tylko dobranie planu treningowego, ale także pomoże ci się zmotywować do regularnego wysiłku.

Wybierz rodzaj treningu

Wiesz już po co chcesz trenować. Szukasz odpowiedzi jak ułożyć plan treningowy? Kolejny krok to wybór rodzaju treningu. Chcesz schudnąć i wzmocnić mięśnie? Możesz zacząć od treningu cardio lub interwałowego (HIIT) przeplatanego jogą. Twoim celem jest zbudowanie masy i wyrzeźbienie sylwetki? Zapoznaj się z zasadami treningu piramidalnego, Full Body Workout (FBW), czy SPLIT.

Czas treningu, ilość powtórzeń, rodzaj ćwiczeń – parametry, które musisz umieścić w planie

Jak ułożyć plan treningowy? Określ ile czasu tygodniowo możesz poświęcić na trening. Chcesz szybko osiągnąć efekty? Ćwicz przynajmniej 3 razy w tygodniu. Pamiętaj, żeby w każdym tygodniu wyznaczyć dni przerw w treningu. Tylko w ten sposób umożliwisz organizmowi regenerację. Określ rodzaj ćwiczeń, jakie chcesz wykonywać, zaplanuj, które partie mięśni ćwiczysz danego dnia. Weź pod uwagę ilość wykonywanych serii, przerw pomiędzy ćwiczeniami w seriach i samymi ćwiczeniami. Wszystkie te informacje oraz ćwiczenia rozgrzewające i rozciągające umieść w planie treningowym.

Nie zapominaj o diecie i suplementacji

Tak samo ważne jak ułożenie planu treningowego są dieta i suplementacja. Nawet najlepiej ułożony plan nie sprawi, że osiągniesz założone cele, jeżeli nie będziesz odpowiednio się odżywiał i dostarczał organizmowi potrzebnych składników. Pamiętaj, że podczas treningu nie tylko spalasz kalorie, ale także się pocisz.

Z potem wydalasz z organizmu witaminy i mikroelementy. Bez prawidłowej ilości tych substancji w organizmie twoje treningi stają się mniej efektywne. Jesteś bardziej zmęczony, apatyczny, brakuje ci energii, a potreningowa regeneracja nie jest tak skuteczna. Brak wystarczającej ilości witamin i minerałów może skutkować także kontuzją i spadkiem odporności.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl