Jak zbudować masę mięśniową? Sprawdź to!
Jak zbudować masę mięśniową? Sprawdź to!

Marzysz o muskularnej sylwetce? Chcesz poprawić swój wygląd? Zastanawiasz się jak zbudować masę mięśniową? Uzyskanie wymarzonej sylwetki nie musi być trudne. Wystarczy, że poznasz kilka zasad, opracujesz odpowiednią dietę i plan treningowy, którego będziesz przestrzegał. Oto kilka wskazówek, które ułatwią ci zbudowanie masy.

Dieta to podstawa

Jak zbudować masę mięśniową? Co zrobić, by zacząć budować wymarzoną sylwetkę? Bardzo ważna jest właściwa dieta. Musisz poznać swoje zapotrzebowanie kaloryczne. Jest ono zależne od płci, wieku i musi być dostosowane do aktywności fizycznej. Na podstawie zapotrzebowania kalorycznego wyliczasz nadwyżkę kaloryczną (powinna wynosić 5-10% zapotrzebowania kalorycznego). Po co wyliczać nadwyżkę kaloryczną? Nadwyżka kaloryczna powoduje, że po intensywnym treningu mięśnie szybciej się regenerują, co przekłada się na lepsze efekty.

Jak zbudować masę mięśniową? Dobierz odpowiedni trening

Kolejnym elementem, który pomoże ci odpowiedzieć na pytanie jak zbudować masę mięśniową jest odpowiedni trening. Właściwie dobrany zestaw ćwiczeń, odpowiednia ilość serii i przerw są kluczowe w budowaniu masy mięśniowej. Ważne jest, żeby ćwiczyć regularnie kilka razy w tygodniu. Każdy trening rozpoczynaj od rozgrzewki, by przygotować organizm do wysiłku i zapobiec urazom.

Wyznacz sobie treningowe cele zacznij je realizować. Możesz ćwiczyć na siłowni lub jeżeli masz odpowiednie przyrządy w domu. Przed rozpoczęciem treningu zmierz dokładnie całe ciało. Pomiary powtarzaj regularnie. Dzięki temu będziesz mógł zmierzyć skuteczność treningu, dostarczyć sobie dodatkowej motywacji oraz szybko wprowadzać zmiany w ćwiczeniach lub diecie, jeżeli zajdzie taka potrzeba.

Pamiętaj o regeneracji

Jak zbudować masę mięśniową? Tak samo ważna, jak trening i dieta jest regeneracja. Musisz dać mięśniom czas, by odpoczęły. Właściwa regeneracja sprawi, że do każdego kolejnego treningu będziesz przystępował z dużą energią, która pozwoli ci efektywnie wykonać wszystkie ćwiczenia. Jak często się regenerować? Najlepiej przyjąć zasadę, że po jednym dniu treningu następuje dzień regeneracji.

Wspomóż się odżywkami

Zastanawiasz się jak szybko zbudować masę mięśniową? Chcesz cieszyć się dobrymi efektami ćwiczeń i diety? Wspomóż się odżywkami. Potreningowa porcja białka, kreatyny lub gainera może zdziałać prawdziwe cuda. Dzięki odżywkom pomagasz dostarczać organizmowi składników, które budują mięśnie. Zbyt mała dawka białka w organizmie uniemożliwi ci uzyskanie wymarzonej sylwetki. Odżywki wspomagają także regenerację mięśni, dlatego tak ważne jest to, by spożywać je bezpośrednio po treningu.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl