Jak stosować kreatynę, by nie narobić sobie kłopotów?
Jak stosować kreatynę, by nie narobić sobie kłopotów?

Regularne ćwiczenia na siłowni potrzebują odpowiedniego wsparcia. Często zmiana diety na bardziej białkową nie wystarczy, a wtedy warto stosować suplementy. Najważniejsze to robić to rozważnie, co pozwoli osiągnąć Ci satysfakcjonujące rezultaty bez nadwyrężania organizmu. Dziś podpowiadamy jak stosować kreatynę, by przybrać na masie.

Czym jest kreatyna?

To jeden z najpopularniejszych suplementów diety, po który sięgają zawodowi kulturyści i osoby trenujące sporty wytrzymałościowe i siłowe. Taka rekomendacja powinna Cię przekonać, abyś sam sięgnął po kreatynę. Ten związek chemiczny powstaje w trakcie przemiany materii i buduje mięśnie. Jak stosować kreatynę? Ponieważ w pożywieniu jest jej za mało, trzeba sięgnąć po suplementy, które pozwolą zwiększyć ilość energii w trakcie wysiłku siłowego. Warto pamiętać, że dzięki kreatynie nie tylko zbudujesz masę mięśniową, ale także spalisz zbędną tkankę tłuszczową. Systematyczne jej stosowanie zwiększy Twoją siłę i wydajność, a to pozwoli ci na dłuższe treningi.

Jak stosować kreatynę?

Tak samo, ja w przypadku innych suplementów, stosowanie kreatyny wymaga zbilansowanej diety i planu treningowego. Aby osiągnąć pełną skuteczność, potrzebne jest dopasowania do siebie wszystkich tych elementów. A jak stosować kreatynę, aby osiągnąć najlepszy efekt? W dni bez treningu na czczo, a w pozostałe dni - w trakcie treningu i bezpośrednio po nim. Podczas ćwiczeń, kiedy organizm jest rozgrzany, jej wchłanianie jest najlepsze. Systematyczność przyjmowania jest w tym przypadku kluczowa. Odpowiednią dawkę należy dopasować na podstawie wagi, a najlepiej na początku przyjmować mniej, niż więcej. Obserwując naturalny wzrost siły i mięśni pozwoli poznać możliwości i ograniczenia Twojego organizmu.

Działanie niepożądane

Jeśli zauważysz u siebie którykolwiek z objawów, lepiej odstaw na jakiś czas keratynę. Być może przyjmowałeś zbyt dużą dawkę i przeciążyłeś swój organizm. Jeszcze raz zapoznaj się z zasadami mówiącymi o tym, jak stosować kreatynę. Nadmierny przyrost masy ciała, skurcze i naciąganie mięśni, odwodnienie i problemy trawienno-jelitowe, świadczą o tym, że źle przyjmujesz kreatynę. To taki sam środek wspierający, jak inne, dlatego warto skonsultować się z dietetykiem lub trenerem, którzy dysponują większym od Ciebie doświadczeniem i służą radą, jak przyjmować ten środek poprawnie. Ćwiczenia mają być dla Ciebie przyjemnością, dlatego zadbaj o swój komfort już na samym początku.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl