Jak przybrać na masie dzięki suplementom?
Jak przybrać na masie dzięki suplementom?

Gdy rozpoczynasz przygodę z siłownią, bardzo szybko zauważysz, że potrzebujesz więcej siły. Zrównoważona i zdrowa dieta może nie wystarczyć, aby utrzymywać Twój organizm w odpowiedniej formie. Dlatego tak ważne jest sięganie po sprawdzone środki, które sprawią, że zwiększy się Twoja moc. Jak przybrać na masie, by móc sprawniej trenować?

Jedzenie ma moc

Budowa masy mięśniowej opiera się na dwóch fundamentach. Pierwszym z nich są regularne i intensywne ćwiczenia, pobudzające mięśnie do pracy. Drugim jest dostarczanie organizmowi nadwyżki kalorycznej, która pozwoli odbudowywać to, co spalone podczas treningu. Jak w takim razie przybrać na masie? Nie od dziś wiadomo, że jemy po to, aby mieć energię. Jeśli wzrasta Twoje zapotrzebowanie na energię, to automatycznie potrzebujesz zwiększyć ilość spożywanych kalorii. W przeciwnym razie będziesz spalać swoje mięśnie i zmuszać organizm do pobierania zasobów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania. Głównie chodzi o dostarczenie zwiększonej ilości białka, dlatego zadbaj o to w swojej diecie. Jeśli planujesz intensywny sezon, skonsultuj się z dietetykiem, który dobierze dla ciebie indywidualny jadłospis.

Jak przybrać na masie? Stosując suplementy

Aby jeszcze lepiej funkcjonować w tym trójkącie: nadwyżka kaloryczna, regularny trening i odpowiednia ilość białka, można podpierać się odpowiednią suplementacją. Pomoże Ci to przyspieszyć pracę nad masą i poprawi rezultat. Na rynku nie brakuje produktów, które są uzupełnieniem codziennej diety, jednak w tym nadmiarze łatwo się pogubić. Co tak naprawdę jest potrzebne, gdy zastanawiasz się jak przybrać na masie?

- Białko – o tym, już wiesz, że bez niego nie ma masy mięśniowej. Dostarczysz je jedząc mięso, ryby i jaja, ale warto też przyjmować odżywkę białkową, która zmaksymalizuje syntezę białek mięśniowych na kilka godzin.

- Węglowodany – podczas treningu bardzo ważne jest utrzymywanie zapasów glikogenu mięśniowego na wysokim poziomie. Dlatego potrzebujesz węglowodanów, które spalą się zamiast białka.

- Kreatyna – dzięki niej poprawisz swoje wyniki w treningu siłowym. Ponieważ stopniowo odkłada się ona w tkance mięśniowej, zwiększysz objętości komórek mięśniowych.

- BCAA –aminokwasy rozgałęzione. Mowa o leucynie, izoleucynie i walinie. Proporcja tych trzech aminokwasów w BCAA wynosi przeważnie 2 : 1 : 1 lub 4 : 1 : 1. Przewaga leucyny wynika z jej wpływu na syntezę białek i włączania nowych aminokwasów do istniejących łańcuchów mięśniowych.

- Kolagen – wspiera proces regeneracji mięśni i stawów, które podczas treningu są bardziej obciążone.

- Witaminy - regulują wszystkie procesy enzymatyczne w naszym organizmie, w tym także te odpowiedzialne za funkcjonowanie komórek mięśniowych.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl